Головна ідея Нової української школи – компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. В НУШ діти навчаються, граючись. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні дізнаються набагато більше. Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.
Новий Закон “Про освіту” передбачає такі ключові компетентності: · вільне володіння державною мовою; · здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; · математична компетентність; · компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; · інноваційність; · екологічна компетентність; · інформаційно-комунікаційна компетентність; · навчання впродовж життя; · громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; · культурна компетентність; · підприємливість та фінансова грамотність; · інші компетентності, передбачені стандартом освіти. Наскрізними вміннями є: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Завдання школи – перехід від пріоритетного раніше завдання – формування знань, умінь та навичок з певного предмета – до формування в учнів груп компетентностей, тобто виховання компетентної особистості. | |
| |
Переглядів: 65 | |
Всього коментарів: 0 | |